MODO is Italiaans voor ‘My Way’ en verwijst naar de Italiaanse roots van het merk, waarvan het hoofdkantoor in het hippe Soho New York staat. Daar worden de laatste trends gespot, welke worden vertaald door het designteam in Zweden. Dit team is altijd opzoek naar nieuwe technologieën en materialen welke op innovatieve manieren kunnen worden gecombineerd.
Het is geen toeval dat MODO het wereldwijd zo goed doet. Het succes zit hem in het feit dat het merk een uitstekende propositie heeft met minimalistisch design van uitstekende kwaliteit, tegen een toegankelijke prijs. MODO weet als geen ander de laatste trends op eigen wijze te interpreteren en een functioneel tijdloos montuur te maken. Het merk spreekt met zijn betaalbare luxe bril een brede doelgroep aan, wat resulteert in een doorverkoop van een ongekend hoog niveau.
Het succes van MODO helpt de impact van z’n sociale programma’s, zoals Buy a Frame, Help a Child See nog groter te maken. Met dit programma verzorgt MODO in samenwerking met de SEVA Foundation, oogzorg voor minder bedeelde kinderen in India. Gediplomeerde optometristen bezoeken scholen en ziekenhuizen en voeren daar oogonderzoeken uit. Indien blijkt dat een kind een bril nodig heeft krijgt hij deze aangeboden. Als er sprake is van een oogaandoening welke medisch verholpen kan worden, voorziet het programma hier ook in. Veel oorzaken van blindheid zijn behandelbaar, indien de juiste maatregelen tijdig worden genomen. 80% van wat kinderen leren doen ze met hun ogen. Door de juiste oogzorg wordt voorkomen dat ze hun school niet afmaken, waardoor ze een beter toekomstperspectief hebben. Er zijn tot nu toe maar liefst 650.000 Indische kinderen gescreend en geholpen indien nodig. Dit is natuurlijk een prachtig resultaat, waar de kinderen van profiteren. Het is voor een consument leuk, dat hij door het dragen van een mooie bril, een bijdrage kan leveren aan een betere wereld.